Twitter Op Spotify

17-09-2013
artikel

Twitter brengt een app uit voor het platform Spotify. Daardoor ontstaat een reeks hitlijsten op basis van real time informatie van Twittergebruikers, een puur crowdsourced overzicht.

Twee van de grootste platformen in zijn soort raken elkaar met de lancering van #Music van Twitter. Deze app zoekt constant naar de tag #nowplaying en vermelding van muziek op populairdere blogs. Die informatie wordt binnengehaald en verwerkt tot vijf typen toplijsten met muziek en tien categoriën.

Hierdoor ontstaat een volgende manier voor gebruikers van Spotify om nieuwe muziek te ontdekken. Naast vrienden op de muziekdienst zelf, tips van vrienden op Facebook of YouTube dragen nu ook bekende en onbekende Twitteraars luistersuggesties aan.

In de afgelopen dagen ging een vergelijkbare dienst live op Rdio. Ook daar levert Twitter via een app de input.

Het korteberichtenbedrijf maakt zich op voor een beursgang. Voordat die zich afspeelt, is nog een aantal mogelijk interessante ontwikkelingen te verwachten. Op het moment van beursgang moet het bedrijf af zijn. De vaste en mobiele productstrategie voor nu en de toekomst moet duidelijk zijn. En investeerders willen geen enkele vraagtekens hebben bij het verdienmodel van Twitter en de robuustheid daarvan. Het is niet uitgesloten dat daarom nog een aantal nieuwe producten, samenwerkingsverbanden of overnames zich zal aandienen.

Spotify heeft enkele tientallen miljoenen gebruikers van wie ongeveer een kwart een maandelijks bedrag betaalt om de muziek behalve op de computer ook mobiel te mogen gebruiken.

  • Spotify (Nederlands)
    Direct geleverd per email
    €10,00
  • Spotify (Nederlands)
    Direct geleverd per email
    €30,00
  •