Algemene Consumentenvoorwaarden

Artikel 1 – De algemene voorwaarden

1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Dundle en op elke tot stand gekomen overeenkomst tussen Dundle en consument. De algemene voorwaarden van Dundle zijn te vinden op https://dundle.com/nl/legal/algemenevoorwaarden/, van welke website de consument deze algemene voorwaarden eenvoudig kan downloaden en opslaan.

1.2 Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig is of vernietigd wordt zullen de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van kracht blijven.

Artikel 2 – De koopovereenkomst

2.1 Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden digitale producten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden Dundle niet.

2.2 Dundle is geen uitgever of issuer van digitale producten. Het aanbod is te allen tijde beperkt tot hetgeen door de uitgever of issuer van het digitale product is aangeboden of kenbaar gemaakt in de productvoorwaarden van het digitale product.

2.3 De koopovereenkomst komt tot stand op het moment dat de consument de ‘Bestel & betaal’-knop activeert. De koopovereenkomst komt tot stand op voorwaarde dat de betaling van de consument door Dundle is ontvangen.

2.4 Na ontvangst van de betaling wordt het digitale product direct geleverd.

Artikel 3 -  Uitsluiting van het herroepingsrecht

3.1 De koop betreft de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager wordt geleverd. Naar hun aard kunnen deze digitale producten worden uitgesloten van het ontbindingsrecht. Dundle sluit dat ontbindingsrecht uit. Voordat tot koop kan worden overgegaan dient de consument uitdrukkelijk erin toe te stemmen dat Dundle kan beginnen met de levering en dient de consument te verklaren dat hij daarmee afstand doet van zijn recht van ontbinding.

Artikel 4 - De prijs

4.1 De prijs van het digitale product is de prijs zoals die is vermeld in de winkelwagen van de webshop van Dundle.

4.2 In de prijs op de betaalpagina kunnen btw, transactiekosten en servicekosten zijn gespecificeerd. Transactiekosten zijn de kosten die de betaaldienstverlener aan Dundle in rekening brengt voor het gebruik van de door de consument gekozen betaalmethode, zoals de vergoeding die de betaaldienstverlener voor de transactie rekent en een omslag voor de periodieke vaste kosten die de betaaldienstverlener in rekening brengt. Deze transactiekosten verschillen per betaalmethode en worden op de betaalpagina getoond indien van toepassing. Servicekosten omvatten alle overige kosten die Dundle rekent voor haar dienstverlening. Deze kunnen per product verschillen en worden per product getoond in de winkelwagen indien van toepassing.

4.3 In afwijking van 4.1 kan Dundle digitale producten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar Dundle geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

Artikel 5 - Levering en uitvoering

5.1 Levering geschiedt per email. De consument dient het juiste emailadres op te geven en dit goed te verifiëren. Indiende consument een onjuist emailadres heeft opgegeven kan het digitale product niet nogmaals worden geleverd. De gevolgen van het opgeven van een onjuist emailadres komen dan ook geheel voor rekening en risico van de consument.

5.2 Klanten die met PayPal betalen, wordt het product geleverd op het PayPal email en niet het emailadres wat is ingevuld op de “delivery page” (als deze verschilt). Dundle is niet aansprakelijk voor het geen toegang hebben tot uw PayPal e-mailadres waar uw product op is geleverd.

5.3. De consument dient de juiste regio in te voeren en dit goed te verifiëren. Wijziging van de regio is niet meer mogelijk als de ‘Bestel & Betaal-knop is geactiveerd. De gevolgen voor het opgeven van een verkeerde regio komen dan ook geheel voor rekening en risico van de consument. Geleverde digitale producten kunnen niet worden geretourneerd.

5.4. De consument is in geval van een gebrek gehouden aan Dundle medewerking te verlenen, zodat Dundle zich kan vergewissen van de oorzaak van het gebrek. De consument is gehouden Dundle alle relevante informatie te verschaffen, zoals een screenshot van de foutmelding, de accountwaarde, -valuta en -regio van het account waar het tegoed toegevoegd moest worden en de website URL van de inwisselpagina. De consument is gehouden Dundle digitale toegang tot zijn device te verlenen om de oorzaak van het gebrek te kunnen achterhalen.

5.5 Wij behouden ons het recht voor om herinneringen te sturen met betrekking tot openstaande betalingen of andere relevante zaken met betrekking tot de geleverde producten. Deze herinneringen kunnen worden verzonden via e-mail, sms of andere communicatiemiddelen die u hebt verstrekt. Door gebruik te maken van onze diensten stemt u in met het ontvangen van dergelijke communicatie.

Artikel 6 - Fraude

6.1 Dundle wordt voortdurend geconfronteerd met (rechts)personen die fraude willen plegen, willen witwassen, terrorisme willen financieren of op andere onrechtmatige of oneigenlijke wijze gebruik willen maken van de diensten van Dundle. De belangen en integriteit van Dundle en anderen kunnen daardoor worden geschaad. Dundle heeft daarom beschermingsmaatregelen genomen. Deze zijn het gevolg van door de (financiële) instellingen op grond van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren terrorisme (Wwft), de Wet op het financieel toezicht (Wft) en de Payment Services Directives 1 en 2 (PSD1 en PSD2) en/of door (financiële) instellingen zelfstandig genomen beschermingsmaatregelen. Aldus kunnen de risico’s worden verkleind en kunnen de eventuele negatieve gevolgen voor Dundle en anderen worden beperkt. De consument is gehouden zich aan deze beschermingsmaatregelen te conformeren.

6.2 In geval van (een vermoeden van) fraude, witwassen of terrorismefinanciering behoudt Dundle zich het recht voor om:

  • een aanbod in te trekken;

  • een overeenkomst niet aan te gaan of te ontbinden;

  • aanvullende informatie op te vragen, zoals kopieën van een paspoort of ID-kaart, bankrekeningafschriften, telefoonrekeningen, betalingsbewijzen, etc.

  • de levering gedurende de periode van onderzoek op te schorten;

  • een eventuele terugbetaling gedurende de periode van onderzoek op te schorten;

  • de als gevolg van fraude, witwassen of terrorismefinanciering geleden schade, waaronder de onderzoekskosten, te verhalen c.q. te verrekenen;

  • fraude, witwassen of terrorismefinanciering te melden bij politie, de relevante (financiële) instellingen en fraudeplatforms.

Artikel 7 - Garantie

7.1 Dundle staat er voor in dat de digitale producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

7.2 Het voorgaande geldt niet voor uitlatingen van derden. Uitlatingen van de uitgever of issuer van het digitale product hebben niet te gelden als mededelingen van Dundle. Looptijden van digitale producten variëren per product. Er zijn digitale producten met een onbeperkte looptijd, maar ook digitale producten met een looptijd van bijvoorbeeld drie maanden. De looptijd van een digitaal product wordt bepaald door de uitgever of issuer van het digitale product. Een aantal van de digitale producten in de webshop van Dundle is rechtstreeks afkomstig van de uitgever of issuer van het digitale product. Deze digitale producten worden geactiveerd bij aankoop in de webshop. De looptijd van het digitale product is dan gelijk aan de looptijd zoals die is gecommuniceerd door de uitgever of issuer van het digitale product. Andere digitale producten zijn afkomstig van distributeurs. Deze digitale producten zijn al geactiveerd. Hier gelden langere handlingtermijnen. De resterende looptijd is in dat geval korter dan de door de uitgever of issuer van het digitale product gecommuniceerde looptijd van het digitale product. Dit is verdisconteerd in de prijs van het digitale product zoals vermeld in de webshop. Kortere resterende looptijden kunnen niet als een gebrek worden beschouwd. Dundle kan terzake geen garantie verschaffen. Dundle verschaft in voorkomend geval geen nieuw digitale product en vergoedt de koopprijs niet. Dundle sluit iedere aansprakelijkheid voor schade als gevolg van expiratie van digitale producten uit. De digitale producten van Dundle zijn bedoeld om direct online te gebruiken.

7.4 Het kan voorkomen dat de op het digitale product toepasselijke productvoorwaarden niet aan Dundle beschikbaar zijn gesteld en/of door Dundle beschikbaar kunnen worden gesteld. De consument is dan gehouden deze zelf te downloaden van de website van de uitgever of issuer van het digitale product.  

Artikel 8 – Overmacht

8.1 Dundle is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de consument indien hij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet te wijten is aan zijn schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of wegens  in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of onvoorzien, waarop Dundle geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor Dundle niet in staat is zijn verplichtingen na te komen, daaronder begrepen internetstoringen, storingen bij de betaaldienst, voorraadgebrek, oorlog, oproer, brand, werkstakingen, transportmoeilijkheden, gebrek aan energie, rampen, beperkende overheidsmaatregelen, gebrekkig functioneren van bedrijfsinstallaties, verzuim van derden bij de toelevering of het verlenen van producten of diensten.

8.2 Dundle heeft het recht om gedurende de periode dat de overmacht duurt zijn verplichtingen op te schorten.

8.3 Consument heeft na de mededeling dat sprake is van niet-levering vanwege overmacht het recht de overeenkomst te annuleren. Terugbetaling kan alleen gebeuren op SEPA en Paypal accounts.

Artikel 9 – Aansprakelijkheid

9.1 Dundle is niet aansprakelijk voor schade in geval van fraude, witwassen of financiering van terrorisme of ander onrechtmatig handelen c.q. een vermoeden daarvan.

9.2 Dundle is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van verlies, diefstal, vernietiging, misbruik of onjuist gebruik van een digitaal product.

9.3 Dundle is niet aansprakelijk voor schade indien de looptijd van een digitaal product is geëindigd.

9.4 Dundle is niet aansprakelijk voor schade vanwege restricties of beperkingen in productvoorwaarden van de uitgever of issuer van het digitale product. Dundle is evenmin aansprakelijk voor schade als gevolg van handelen, nalaten of een beslissing van een uitgever of issuer van het digitale product. Dundle is niet aansprakelijk voor schade indien productvoorwaarden van het digitale product zijn geschonden.

9.5 Dundle is niet aansprakelijk voor schade in het geval niet wordt voldaan aan de informatieverplichting van artikel 5.3.

9.6 Dundle is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van (account)hacking, social engineering of andere onrechtmatige handelingen van derden.

9.7 Dundle is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van een onjuiste invoer van het emailadres, een onjuiste landenkeuze of andere verkeerde invoer of keuze door of van de consument.

9.8 Dundle is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van een toedoen of nalaten door derden.

9.9 Dundle is niet aansprakelijk voor schade indien de uitgever van het product of de exploitant van de website waar het product wordt ingewisseld (een vermoeden van) fraude, witwassen of terrorismefinanciering heeft geconstateerd.

9.10 Dundle is niet aansprakelijk indien het product niet kan worden gebruikt als gevolg van een storing bij de uitgever van het product of bij de exploitant van de website waar de consument het product wil gebruiken. 

9.11 Dundle is niet aansprakelijk voor kosten die de issuer van het product in rekening brengt, zoals maintenance fees of redemption fees.

9.12 De aansprakelijkheid van Dundle is beperkt tot de schade die te beschouwen is als een onmiddellijk en duidelijk gevolg van de niet-nakoming of gebrekkige nakoming ten hoogste tot aan de nominale waarde van het gebrekkige digitale product. Dundle is niet aansprakelijk voor indirecte schade en gevolgschade.

9.13 Iedere aansprakelijkheid van Dundle is beperkt tot het bedrag dat door de verzekering van Dundle wordt gedekt.

9.14 In geval van een aansprakelijkheid voor een gebrekkig product zal Dundle ofwel overgaan tot het verschaffen van een ander gelijkwaardig digitaal product of overgaan tot terugbetaling van het betaalde bedrag.

9.15 De in deze algemene voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade is te wijten aan opzet of bewuste roekeloosheid van bestuurders van Dundle.

9.16 Korsit wijst hierbij ondubbelzinnig elke associatie of goedkeuring van het gebruik van de op haar website (Dundle) getoonde producten voor onwettige praktijken, van welke aard ook, af en verklaart uitdrukkelijk dat zij geen enkele verantwoordelijkheid draagt voor de eventuele betrokkenheid daarbij van de koper.

Artikel 10 - Klachtenregeling

10.1 Dundle beschikt over een op haar website bekendgemaakte klachtenregeling en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenregeling.

10.2 Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Dundle.

10.3 Bij Dundle ingediende klachten worden zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Dundle binnen de termijn van 14 dagen bericht wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten. Dundle stelt alles in het werk om een bevredigende oplossing te vinden.

Artikel 11 – Dundle Coins

11.1 Afhankelijk van het gekochte product en de valuta daarvan spaart de consument een door Dundle bepaalde hoeveelheid Dundle Coins. Dundle Coins kunnen worden ingewisseld bij koop van sommige door Dundle bepaalde digitale producten in Dundle World.

11.2 Inwisseling geschiedt door selectie van een digitaal product en activering van de Inwissel-knop in Dundle World. Een inwisseling kan niet ongedaan worden gemaakt, ook niet als onbedoeld een verkeerd digitaal product of een verkeerde regio is gekozen. Dundle Coins zijn nimmer inwisselbaar voor geld.

11.3 Dundle Coins kunnen niet worden overgedragen. Toekenning van Dundle Coins is gekoppeld aan het emailadres van de consument. Aan verschillende emailadressen van een consument toegekende Dundle Coins kunnen niet worden samengevoegd.

11.4 Dundle Coins vervallen een jaar na de laatste aankoop.

Artikel 12 - Geschillen

12.1 Op alle overeenkomsten tussen Dundle en de consument is Nederlands recht van toepassing.

12.2 Geschillen tussen de consument en Dundle worden voorgelegd aan de bevoegde rechter van de rechtbank ’s-Hertogenbosch, tenzij een andere rechter bevoegd is van het geschil kennis te nemen.

Dundle is een handelsnaam van Korsit B.V., Zwembadweg 12, 5611 KS  Eindhoven,  support@korsit.com, KvK-nummer 69094438, BTW-nummer VAT: NL 857730824B01

iDEALTelefoon per minuutApple PayPhone Payment (Call)VISA / Mastercard / AMEXSkrill
  • Hulp & Support
  • Jouw bestelgeschiedenis
  • Retourbeleid
  • Klachtenbeleid
  • Contact